måndag 23 november 2009

Lite mer New moon

I fredags var det så dags: New moon hade världspremiär (om man bortser från alla smygpremiärer/förhandsvisningar som varit här och där).

Kl. 21.30 såg jag filmen och stämningen i salongen var väldigt speciell. Jag har aldrig varit med om att så många samtidigt utstrålat ett sådant förväntansfullt sorl. Lite skrik kom det från biobesökarna när Edward och Jacob visade sig, dock inte så mycket att det störde (jag föredrar tystnad på bio) utan det var mest gulligt.

New moon är en lyckad filmatisering av boken. Finurliga lösningar på händelser som jag var mycket tveksam till om de skulle klara av att fixa. Jag gillar rollbesättningen, särskilt av de elaka vampyrerna Volturi.

På Järfälla biblioteks blogg har Andreas skrivit om sin upplevelse av filmvisningen. Läs här.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar