måndag 27 juli 2009

Två nyanlända skivor

Det trillade in två nya skivor på Skogås Bibliotek.

Den ena är The pains of being pure at heart's debutskiva Pains of being pure at heart. Har den på i bakgrunden just nu. Den låter 80-tal, 90-tal och indiepop. Musiktidningens Sonics's recencent retade sig på att hon hört allt redan. Visst känns det mesta igen men det kan ju också vara kul ibland. Bandet kommer från Brooklyn. På fredag spelar dom i Sockholm. Och sedan på Emmabodafestivalen.
Den andra skivan är Michael Jackson Number Ones. Det är vad det låter som: en samling med den nyligen bortgångne superartistens största hits.

Båda skivorna går så klart att låna hem.
/Mattias K

1 kommentar:

  1. Jag ska gå på konserten på fredag! Tycker skivan växer med varje lyssning faktiskt. Störde mig också lite i början, men mest för att det var så ultrapopigt på ett sätt som jag inte riktigt diggar. Men jag börjar gilla det mer och mer! Nu roar jag mig med att försöka bena ut alla influenser. I går hörde jag t.ex Jesus and Mary Chain väldigt tydligt.

    SvaraRadera