torsdag 17 december 2009

Bästa läsupplevelse...

Jag tänkte mycket på Sofias inlägg om listor och decenniets bästa läsupplevelse. Det är ju självklart en otroligt svår fråga, men istället för att tänka efter tror jag att man har någon läsupplevelse som ploppar upp lite då och då utan att man tänker efter, och det måste ju vara en av decenniets bästa läsupplevelser! En bok som jag tänker på lite då och då, det är Anna Gavaldas bok; Tillsammans är man mindre ensam. För det första tycker jag att titeln är otroligt vacker och en mening att tänka vidare på. Även bokens framsida är väldigt tilltalande och man funderar över vilka människorna är och varför de dansar utomhus? Sen tycker jag ju självklart att det är en väldigt bra och välskriven bok, men framför allt är det känslan i boken som stannade kvar hos mig. Ja, den här boken hamnar på min topp fem!

/Julia

2 kommentarer:

  1. roligt att du också började tänka på bästa läsupplevelsen! och OJ ja tänk att fundera ut decenniets bästa läsupplevelse/r. Det ska jag också börja fundera på nu.

    Håller med dig om att Tillsammans är man mindre ensam är en väldigt bra och fin bok. jag tyckte även om filmen (som dock hade lite smörigare slut än vad jag mindes från boken).

    SvaraRadera
  2. Jag var också nöjd med filmen faktiskt, de hade fångat den där känslan :)

    //Julia

    SvaraRadera