torsdag 4 november 2010

Det krälade, kröp och hoppade på Segeltorps bibliotek!

Den 25/10 hade Segeltorps bibliotek besök av kaninen Ninen, ormen Tessin och spindeln Bettan samt deras skötare Tytte från Skansen Akvariet. I en och en halv timme fick drygt 20 glada och nyfikna barn och vuxna höra om djurens vanor. Vet ni till exempel att spindlar är jätterädda för människor? De vill bara fly när vi kommer och det är därför som de springer iväg så fort - det som många människor blir rädda för.

Alla som ville fick klappa djuren! Här kommer några fotografier från kvällen.


OBS! DET BLIR FOTOGRAFIER PÅ ALLA DJUREN INKLUSIVE ORMEN OCH SPINDELN!



Här har vi Hannah med kaninen Ninen, en gigantisk bondkanin. Ninen syns tyvärr lite dåligt då han är albino och ligger på en vit handduk.



Hannah och Bettan!



Även bibliotekarierna ville hålla i djuren. Först ut var Elinor och Bettan.

Jag och Bettan



Elinor och ormen Tessin. Samt djurskötaren Tytte. Jag tycker Elinor var mycket modig som vågade ha Tessin runt halsen.



Så här såg det ut när jag själv skulle våga klappa Tessin. Ska jag våga?


JAAAAA!


Även det här är min hand som klappar Tessin. Läskigt och roligt på samma gång!




Att klappa Bettan samt ha henne i handen var "a piece of cake" tycker jag. Mycket läskigare med Tessin! Men det gick bättre och bättre så kanske vågar jag ensam hålla i en orm någon dag.


En jätterolig kväll tyckte alla som kom! Tack till Tessin, Bettan, Ninen och Tytte!



/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar