måndag 4 januari 2010

Nytt år - ny läsning

Gott nytt 2010!

Nu är det nytt år och och en massa spännande läsning väntar runt hörnet på 2010. Givetvis kommer det bli böcker och åter böcker som slukas men jag vill även slå ett slag för alla tidskrifter som finns på biblioteken.

En av mina favorittidskrifter är Kamratposten. När jag var i 10 -11 års åldern läste jag alltid KP på mitt lilla lokala bibliotek. Nu läser jag den alltid på jobbet när det kommer ett nytt nr. På KP:s hemsida har läsarna röstat fram 2009-års snyggaste omslag. Kolla här för att se vilket som vann.







Tycker du att det är trist och tråkigt hemma hos dig? I Sköna hem kan man få massor av inredningstips.
I senaste kan man läsa vilka trender som kommer 2010. Finast tycker jag två färgglada element är, dock står inget pris och jag vågar mig inte på en gissning vad de kan tänkas kosta...





Spännande vetenskap i massor återfinns i Illustrerad Vetenskap. Charterresor i rymden, varför januari är årets första månad och naturens supersvältare är några av de fascinerande saker man kan läsa om i nr 1.



Ekar det tomt i plånboken nu efter jul? Privata affärer braskar på med rubriken "Så får du bättre ekonomi 2010".


sist men inte minst i tipslistan: Härliga hund. I årets första nr är taxen önskehund vilket jag tyckte var väldigt kul eftersom det är min favorithund.

Intressant var också att läsa om lavinhunden Åzzi, den nattvandrande kennelklubben och om Lou - årets hundvän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar