fredag 15 april 2011

Ny bok av Jo Salmson!

Författaren till böckerna om Tam och Almandrarnas återkomst har kommit med en nya bok! Den nya serien heter Häxfolket, och nu har alltså den första boken kommit. De stulna barnen handlar om Sol, Arel och Eno som har växt upp tillsammans och är bästa vänner. De har aldrig tänkt på att de är så olika, men när Arel och Eno har tagit examen kommer de skiljas åt. De bor tillsammans i Villan, i landet Tanirien. Arel är sonen i en krigarfamilj, familjen som äger Villan. Enos famil är handelsmän, medan Sol är en föräldrarlös flicka som arbetar som tjänare i Villan. När pojkarnas examen närmar sig kommer plötsligt en väl bevarad hemlighet fram; Sol är inte den de trodde att hon var...

Den här boken är otroligt spännande! Jag kunde inte släppa den utan var tvungen att läsa vidare för att få veta vem Sol egentligen är! Jag väntar spänt på nästa del i serien...

De snygga mangainspirerade teckningarna är gjorda av Natalia Batista, hon som har gjort Mjau-böckerna.

Jag har inte riktigt bestämt mig än, men det KAN vara så att Häxfolket kommer bli min favoritserie av Jo Salmson!

/Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar