onsdag 2 juni 2010

Spännande sträckläsning

Att läsa deckare är inte riktigt min grej. Jag har aldrig fastnat för mord och blod och brott. Fram till dess att jag inte hade något att läsa och på vinst och förlust tog första delen i Kjetil Johnsens serie Tre.

Första delen heter Ett hål i själen och på svenska har det än så länge kommit åtta delar. Jag har läst alla och de är riktigt spännande bladvändare.

Såklart (?) inträffar ett mord som ska lösas. I fokus för böckerna står de fyra vännerna Vilde, Tilde, Nora och Benedikte. Redan från första sidan får vi veta att någon av vännerna är mordoffret men inte vem...

En av sakerna jag gillar med böckerna är att Johnsen hela tiden svänger i handlingen och kommer med nya kopplingar mellan de olika karaktärerna som får mig som läsare att haja till. Det är otroligt spännande och jag längtar hela tiden efter nästa del (tror det ska komma tio totalt).

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar