torsdag 26 augusti 2010

Skogens systrar - Flykten

Jag gillar verkligen sommaren, men en bra sak med hösten är alla fortsättningar på bra böcker! Jag har precis läst Flykten av Petrus Dahlin, del två i serien om Skogens systrar, som jag skrev om här. Första boken handlar om storstadskillen Tom, som flyttar ut i skogen med sina föräldrar. Där träffar han de tre systrarna, de blir vänner, men mötet slutar katastrofalt och systrarna hamnar i fosterhem.

I Flykten får vi följa en av systrarna, Tuva, när hon planerar sin flykt från fosterhemmet, tillbaka till skogen där de hör hemma. Hon trivs inte alls och hon saknar sina systrar väldigt mycket. Flykten blir farligare än hon väntat sig, och i skogen väntar deras döda syster, som vill att de ska följa med henne. Läskigt!

Det var väldigt spännande att läsa vidare om Skogens systrar och jag tycker även denna boken var väldigt bra. Dock saknar jag Tom, men kanske får vi träffa honom i del 3?
/Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar