tisdag 22 september 2009

Japansk animerad film

Jag älskar Hayao Miyazkis filmer. Ni vet han som har gjort de animerade filmerna Min granne Totoro, Spirited away, Det levande slottet, Kickis expressbud med flera. Nu har en av hans äldre filmer från 1986 kommit ut på DVD med svensk dubbning. Den heter Laputa - slottet i himlen. Vi beställde den helt nyligen till Huvudbiblioteket och jag längtar så tills den kommer!

Om du inte har sett några av Miyazakis filmer så tycker jag att du ska genast ska bege dig till biblioteket för att hyra en. De är fyllda med underbara, skickligt animerade bilder och hisnande fantastiska äventyr. Garanterat något som alla, både barn och vuxen tycker om!
Den som tycker att film är bäst på bio kan ju gå och se hans nya film som heter Ponyo.
/Linn

2 kommentarer:

  1. få facebook finns ett test att göra för att se vilken Miyazki-filmfigur man är...

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Laputa! Min fyraåringen kallar den för "flickan som ramlar"

    SvaraRadera